از اواخر بهمن 1402، با انتصاب سرپرست صندوق توسط نایب رئیس محترم وقت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیتهای صندوق به صورت رسمی آغاز شد. تا دهم دی ماه 1403، رئوس کارهای انجام شده عبارتند از: • افتتاح حساب در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (4101020438166769) • اخذ توکن برای امضای دیجیتالی حواله های مالی • اخذ شناسه ملی از سازمان ثبت، اسناد و املاک کشور به شماره 14013403229 • تهیه آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم جهت طرح در هیأت امناء صندوق شامل: • آیین نامه داخلی هیأت امناء و نحوه تشکیل کمیسیون دائمی • آیین نامه مالی و معاملاتی • چارت سازمانی، آیین نامه تشکیلات و پستهای سازمانی • آیین نامه استخدامی کارکنان نسخه اولیه آیین نامه های فوق الذکر در وبگاه صندوق (http://fund.atf.gov.ir) قرار داده شده است. • استقرار در دو دفتر (وزارت علوم، طبقه 11 اتاق 1122 و دبیرخانه عتف- طبقه دوم) • راه اندازی سایت صندوق (http://fund.atf.gov.ir) • تهیه مهر صندوق • انتقال اعتبارات طرحهای ساتع به صندوق به مبلغ 370 میلیارد تومان- اسفند 1402 • توزیع 281 مورد اعتبار طرحهای ساتع جمعا به مبلغ 92 میلیارد تومان به شرح جدول و شکل زیر نوع تعداد پرداختی، میلیارد تومان درصد پرداختی دانشگاههای وزارت عتف 185 72.0 78.0 دانشگاههای علوم پزشکی 3 0.5 0.5 دانشگاههای دستگاه اجرایی 3 4.0 4.3 دانشگاه آزاد (واحدهای مختلف) 19 1.8 1.9 پژوهشگاههای وزارت عتف 15 2.4 2.5 پژوهشگاههای دستگاههای اجرایی 7 2.1 2.3 جهاد دانشگاهی 2 0.8 0.9 شرکتهای دانش بنیان 37 7.3 7.9 پارکهای وزارت عتف 10 1.5 1.6 مجموع 281 92.3 100 توزیع اعتبارات طرحهای ساتع توسط صندوق از ابتدای سال 1403 تا دهم دی ماه 1403 رئوس کارهای در دست اقدام عبارتند از: • نصب نرم افزارهای مالی و فعال کردن آنها • تشکیل شورای هماهنگی صندوق و فعال کردن آن • تشکیل کمیسیون دائمی هیئت امنای صندوق • پیگیری اخذ بودجه از سازمان برنامه و بودجه • پیگیری اخذ ردیف بودجه برای سال 1404 • رایزنی با سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون آموزش مجلس و سازمان اداری و استخدامی • پیگیری تشکیل هیأت امنای صندوق و تصویب آیین نامه های مربوطه • تدوین دستورالعمل حمایت از طرحهای پسا دکتری و پارساها و تصویب در شورای هماهنگی • به روز رسانی مرتب سایت صندوق